پنجشنبه ۰۶ اردیبهشت ۰۳

وبلاگ داروخانه به معرفي محصولات و روش هاي درماني مشكلات پوست و مو اختصاص دارد.

راز سولفات در شامپو فاش شد

۷۶ بازديد

امروز مي خواهيم حقايقي راجع به يك ماده پر حاشيه در محصولات مراقبت از مو  را فاش كنيم.
بيش از يك دهه است كه صحبت هايي راجع به مشكلات سولفات بيان شده و كمپ هاي مبارزه با سولفات در محصولات مراقبت از مو ايجاد شده است؟
اما چرا؟

سولفات چيست و چرا بايد از آن دوري كنيم؟
 آيا شايعات راجع به ضررهاي سولفات در شامپو حقيقت دارد؟
سولفات چه ارتباطي با سرطان دارد؟ 


مژده اينكه اگر اين مسائل درگيري هاي ذهني شما باشند امروز مهتاطب آنها را حل خواهد كرد و شما به جواب قانع كننده اي راجع به سولفات و داستان هاي باور نكردني آن مي رسيد.
ما بطور مرتب از شامپو و نرم كننده ها براي تميزي و سلامت موهاي خود استفاده مي كنيم.پس شناخت تركيبات اين محصولات و تاثيرات آنها بر مو يك مسئله حائز اهميت است.
 
پس همين حالا شامپويي كه در حال استفاده از آن  هستيد را برداشته و تركيبات آن را بخوانيد چون...

در دنياي محصولات زيبايي،بزرگترين مشكلاتي كه براي "زيبايي سبز" شناخته شده است عبارتند از:
سورفكتانت ها،  امولسيون كننده ها،مواد نگهدارنده.كه اين مواد از اصلي ترين مواد تشكيل دهنده موجود در شامپوها و نرم كننده ها هستند.
بعنوان مثال سورفكتانت شامل سولفات لوره سديم -سديم لوريل سولفات.
پوست سر شما مانند ساير نواحي بدن داراي سبيوم است و روغن هاي طبيعي جزئي از آن هستند.
مو به اين روغن هاي طبيعي براي سالم ماندن نيازمند است و ممكن است شامپويي كه استفاده مي كنيد باعث از بين بردن اين  چربي طبيعي موي شود.

 

سولفات چيست؟

يون سولفات يا سولفات يك آنيون پلياتوميك با فرمول تجربي SO2− است .
سولفات ها ماده اي هستند كه باعث ايجاد كف در شامپو ها و مواد شوينده مي شوند در واقع مانند پلي بين چربي و آب هستند و باعث مي شوند تا چربي ها و سلولهاي سنگي و مرده از سطح يا آب شسته و پاك شوند.

خب تا اينجاي ماجرا با سولفات مشكلي نداريم اما...

سولفات ها مي توانند با انجام فرآيند تميز كردن موها روغن هاي طبيعي مو را نيز از بين ميبرند در نتيجه استفاده در طولاني مدت از سولفات  باعث ايجاد خشكي و اگزما و شوره شوند و يا آنها را تشديد كنند.همچنين با خشكي موها ، شكنندگي و شكاف(موخوره) در انتهاي مو ايجاد مي گردد و يا پوست سر پوسته پوسته شده و ايجاد خارش و حساسيت مي كند.

همچنين:
مو از پروتئين ساخته شده است .در واقع مو به خودي خود يك رشته پروتئين است.
حدود  91% از هر يك از الياف مو شما پروتئين است .سولفات ها با آسيب رساندن به پروتئين مو ارتباط تنگاتنگي دارند .يك مطالعه در سال 2005 نشان داد كه موهاي غوطه ور در محلول سديم دودسيل سولفات پروتئين خودرا هفت برابر بيشتر از موهاي غوطه ور در آب از دست داده اند.

اينجاست كه شهرت بدي از سولفات ساخته مي شود.




مصرف سولفات ممنوع
 
نكته: همانطور كه بيان شد سولفات باعث ايجاد كف شده و باعث سريعتر شسته شدن مو ميشوند پس اگر از شامپوهاي بدون سولفات استفاده مي كنيد براي تميز شدن موها به ماساژ بيشتر موها و آبكشي بيشتر نياز داريد.

منبع

سولفات و موهاي خشك،فر و مجعد:

افرادي كه موهاي خشك و زبري دارند از شامپو هاي عاري از سولفات استفاده كنند چون با خشكي موبوسيله سولفات ها مو رفته ضعيفتر و خشكتر مي شود.همچنين اگر موهاي فر و مجعد داريد از cocobetaines  كه يك سورفكتانت برگرفته شده از روغن نارگيل است استفاده كنيد چون اين تركيب بدون سولفات است و نسبت به سولفات ها كمي ملايم تر عمل مي كند.

موهاي فر و سولفات

 

سولفات و موهاي رنگ شده:

اگر مي خواهيد موهاي رنگ شده شما براي مدت طولاني تري ثابت بماند و درخشندگي اوليه خود را از دست ندهد توصيه ميكنم از شامپوهايي كه حاوي لوريل سولفات سديم وسولفات لوره سديم هستند ، خودداري كنيد. سولفات موجود در شامپو مي تواند باعث از بين رفتن رنگ مو شود. سولفات (SLS) براي رنگ مو مضر است زيرا با هر بار استفاده سريع موهاي جذب شده مو را از بين مي برد. در نتيجه محصولي را انتخاب كنيد كه بدون سولفات باشد.

سولفات باعث سرطان مي شود؟

 
اين موضوع كه سولفات باعث سرطان مي شود نادرست است.در حال حاضر هيچ مطالعه علمي وجود ندارد كه نشاندهنده ارتباط بن سلول هاي بدن و سرطان باشد.

امروز دو شامپوي فاقد سولفات را به شما معرفي مي كنيم تا مرحله مراقبت از موي شما در اين اينجا به پايان برسد.
شامپو  ضد شوره فاقد سولفات اسكالپيا
شامپو سوييت اسليپ ايروكس
براي خريد روي محصول مورد نظر كليلك كنيد.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.