چهارشنبه ۲۹ فروردین ۰۳

وبلاگ داروخانه به معرفي محصولات و روش هاي درماني مشكلات پوست و مو اختصاص دارد.

درمان لك با طب سنتي

۷۵ بازديد

درمان كك و مك با طب سنتي

در نوشتاري از سايت دكتر سلام با عنوان از بين بردن لكه هاي قهوه اي صورت با طب سنتي آمده است كه يكي از مسائلي كه ميتواند زيبايي فردي را تحت تأثير قرار دهد لك هاي قهوه اي روي پوست ميباشد. ولي در طب سنتي روش هايي طبيعي وجود دارد كه با استفاده از آن ها ميتوانيد اين لك ها را از روي پوست خود پاك كنيد. يكي از بهترين راه ها براي درمان لك هاي قهوه اي پوست استفاده از روغن كرچك است. روغن كرچك يكي از سفيد كننده ها و از بين برنده هاي لك صورت و پوست است. همچنين شما ميتوانيد پنبه اي را به آبليمو آغشته كنيد و به روي پوستتان بماليد. البته براي لك هاي قوي و بسيار گسترده بايد به دكتر پوست مراجعه كرده و با تهيه كرم ضد لك قوي صورت از داروخانه يا به صورت اينترنتي از سايت داروخانه اينترنتي لك هاي صورت خود را درمان كنيد. 

لك هاي قهوه اي پوست 

گاهي وقت ها متوجه لك هاي قهوه اي پوست مي شويد. اين لك ها دلايل زيادي دارند. مثل قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، بالا رفتن سن، عوامل ژنتيكي، حاملگي، استرس، مراقبت نكردن از پوست، كبد ضعيف، كمبود ويتامين Cو B۱۲، سيگار كشيدن، سرطان و بيماريهايي مانند ديابت و ساير عوامل .

البته به گزارش آسان طب اين لك هاي قهوه اي بي ضرر هستند ولي خب چون باعث زشت شدن چهره شما مي شوند بهتر است انها را رفع كنيم يا لااقل كمرنگشان كنيم. در اين بخش از مجله پزشكي آسان طب تعدادي راه طبيعي براي درمان لك هاي قهوه اي پوست را در اختيارتان قرار ميدهيم. در اين مقاله روش تهيه انواع كرم ضد لك قوي صورت با استفاده از محصولات خانگي و به روش طب سنتي را به شما معرفي مي كنيم اما براي تهيه كرم هاي ضد لك قوي صورت حتماً به داروخانه مراجعه نمائيد.

درمان گياهي لك هاي قهوه اي پوست 

برخي از روشهاي گياهي براي درمان لك هاي قهوه اي صورت عبارتند از :

درمان لك هاي قهوه اي پوست با روغن كرچك

يكي از بهترين روش ها براي درمان لك هاي قهوه اي پوست استفاده از روغن كرچك است. به گزارش آسان طب روغن كرچك يكي از سفيد كننده ها و از بين برنده هاي لك صورت و پوست است. شما ميتوانيد با استفاده از پنبه تميز مقداري از روغن را روي لك هاي مورد نظر بزنيد و چند دقيقه آن را ماساژ بدهيد. مدام  اين كار را تكرار كنيد و تا ناپديد شدن لك ها اين كار را ادامه دهيد. همچنين ميتوانيد در كنار روغن كرچك مي توانيد از روغن ويتامين E، روغن نارگيل،روغن زيتون و روغن بادام نيز استفاده كنيد. اين روغن ها علاوه بر خاصيت ضد لك، كرم مرطوب كننده پوست خشك هم به حساب مي آيند.

درمان لك هاي قهوه اي پوست با دوغ

طبق بررسي هاي بدست امده دوغ داراي اسيد لاكتيك مي باشد. براي از بين بردن لك هاي قهوه اي پوست از يك تكه پنبه استفاده كنيد. پنبه را به دوغ آغشته كنيد و دوغ را بر روي لك هاي قهوه اي بماليد . بعد از مدتي پوستتان را بشوييد. به گزارش آسان طب اگر پوست چربي داريد ميتوانيد دوغ را همراه آب ليمو استفاده كنيد. همچنين مي توانيد ۴ قاشق چايخوري دوغ را با ۲ قاشق چايخوري آب گوجه مخلوط بكنيد و بر روي قسمت مورد نظر ماساژ دهيد.

درمان لك هاي قهوه اي پوست با ماست

به گزارش اسان طب يكي از بهترين روشها براي از بين بردن لك هاي قهوه اي استفاده از ماست است. براي اين كار كافيست كه مقداري از ماست را روي قسمت مورد نظر بماليد .بعد از گذشت ۲۰ دقيقه ميتوانيد پوستتان را با آب سرد بشوييد.

اگر دوست داريد نتيجه بهتري بگيريد مي توانيد قبل از خواب به صورت خود ماست زده و بگذاريد تا صبح روي صورت شما بماند.

همچنين يك روش ديگر براي لك برداري پوست اينست كه  با تركيب ۱ قاشق سوپخوري ماست،۲ قاشق سوپخوري آرد جو دو سر و يك قاشق سوپخوري آب ليمو ماسك تهيه كنيد. اين ماسك را بر روي لك ها بماليد و بگذاريد نيم ساعت بماند سپس آن را با آب سرد بشوييد. اين ماسك را هر روز تا حدود دو ماه استفاده بكنيد.

درمان لك هاي قهوه اي پوست با آلوئه ورا

به گزارش آسان طب براي خلاص شدن از شر لك هاي قهوه اي آلوئه ورا را فراموش نكنيد. براي اين كار كافيست مقداري از ژل آلوئه وراي تازه را برداشته و آن را روي لك ها بماليد. بعد از گذشت حدود نيم ساعت آن را با آب سرد بشوييد. بمدت ۱ ماه روزي ۲ بار از آلوئه ورا استفاده كنيد تا متوجه تغييرات بشويد. آب آلوئه ورا هم براي اين كار مناسب است.

درمان لك هاي قهوه اي پوست با چوب صندل

طبق بررسي هاي بدست آمده چوب صندل يك ماده ضد پيري و ضد عفوني كنننده است. شما مي توانيد براي رفع لك هاي قهوه اي پوست با استفاده از پودر چوب صندل، گلاب ، گليسيرين و آب ليمو يك ماسك درست كنيد. وقتيكه كاملا روي پوست خشك شد ميتوانيد ان را با آب سرد بشوييد. روزي ۱ بار از اين ماسك استفاده كنيد.

 

درمان گياهي لك هاي قهوه اي پوست

درمان گياهي لك هاي قهوه اي پوست با آب ليمو

يكي از بهترين مواد گياهي براي رفع لك هاي پوست آبليمو است. شما مي توانيد آب ليمو را مستقيما روي قسمت مورد نظر بماليد و ۳۰ دقيقه صبر كنيد . سپس با آب سرد پوستتان را بشوييد. براي گرفنن نتيجه مثبت بايد ۲ بار در هفته وبمدت ۲ ماه از آب ليمو استفاده كنيد. كساني كه داراي پوست حساس هستند بايد آب ليمو را با گلاب يا عسل رقيق كرده وسپس بر روي پوست خود استفاده كنند. از هر كه بپرسيد اولين چيز براي رفع لك هاي پوست را آبليمو معرفي ميكند . هزينه زيادي هم ندارد. پس حتما امتحان بكنيد. اين كرم گياهي، يك كرم ضد لك قوي صورت است كه هم در درمان لك و هم به عنوان لايه بردار مي تواند مورد استفاده قرار گيرد.

درمان گياهي لك هاي قهوه اي پوست با ترب كوهي

براي رفع لك هاي قهوه اي پوست صورت مي توانيد از پودر ترب كوهي ماسكي تهيه كنيد و آن را بر روي پوست صورت خود بماليد.

همچنين به گزارش آسان طب مي توانيد آن را رنده كنيد و با سركه سيب و يا دوغ در ظرف شيشه اي مخلوط كنيد. سپس بايد بمدت ۲ هفته آن را كنار بگذاريد. بعد از گذشت ۲ هفته تركيب را از صافي عبور داده و با پنبه به صورت خود بماليد.  اين ماسك را  ۳ روز در هفته حدود يك ماه مصرف كنيد.

داروي گياهي براي لك هاي قهوه اي پوست با انبه هندي

براي تهيه ماسك انبه كافيست يك قاشق سوپخوري انبه خام رنده شده را بر روي پوست صورت خود بماليد. بعد از گذشت ۲۰ دقيقه آن را با آب گرم بشوييد. به محض استفاده از آن صورت شما تميز و صاف مي شود. هفته اي ۲ بار از انبه استفاده كرده و تا زمان ناپديد شدن لك ها آن را كنار نگذاريد. قبل از مصرف ان را در قسمتي از پوستتان تست كنيد و ببينيد كه ايا جوش ميزنيد يا نه.

درمان لك هاي قهوه اي پوست با مويز قرمز

مويز قرمز سبب ناپديد شدن لك هاي قهوه اي خواهد شد. براي ساخت اين ماسك يك چهارم فنجان مويز قرمز له شده ي نارس را با يك قاشق سوپخوري عسل مخلوط كنيد .سپس آن را به مدت نيم ساعت روي پوست خود بماليد. در مرحله بعدي هم آن را با آب گرم بشوييد و بعد از آن آب ليموي تازه را بر روي پوستتان بماليد.

توجه داشته باشيد كه اين روش ها براي درمان لك هاي عميق و قوي مناسب نيست و براي لك هاي گسترده و عميق مي بايست با مراجعه به دكتر پوست و استفاده از كرم ضد لك قوي به درمان لك هاي پوست خود بپپردازيد. به علاوه استفاده از محصولات بالا موجب از دست رفتن رطوبت پوست شما مي شود كه در نتيجه استفاده از يك كرم مرطوب كننده پوست خشك كه از داروخانه تهيه مي كنيد، مي تواند به بازگشت رطوبت به پوست شما بسيار كمك كند.

تاكنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.